Vilken lyckad IFK-fest det blev igår!

🤩 Tack alla som kom och firade säsongsavslutningen med oss!
Under kvällen uppmärksammade vi några spelare som förtjänade det. Och en ideell eldsjäl som mottog pris ur Arne Bjernulfs minnesfond: Tobbe Nordin! 🎉

Motivering:

”För utomordentliga insatser och mångårigt, passionerat engagemang som ledare, eldsjäl
och förebild för IFK Rättvik Bandy. Genom din outtröttliga hängivenhet, idrottsanda och ditt

 

hjärta för klubben har du varit en hörnsten och inspirationskälla. Vi tackar dig varmt och med
stor respekt för allt du gjort för bandyn och föreningslivet i Rättvik.”
Årets bandygrabb: Jeppe Hjelm!
Motivering: ”Årets bandygrabb går till en person som verkligen personifierar vad laganda handlar om. Med sitt positiva sätt sprider han energi och glädje både på och utanför planen, något som
lyfter hela gruppen. Samtidigt vågar han ställa krav – både på sig själv och på sina
lagkamrater – och bidrar till att hålla en hög nivå i allt vi gör. Det som verkligen sticker ut är
hans förmåga att alltid sätta laget före jaget. Oavsett situation väljer han det som är bäst för laget, och är en förebild i hur man bygger en stark och sammanhållen grupp.”
Årets Bandytjej: Malva Andersson
Motivering: ”Fantastisk positiv utveckling dom senaste två åren. Alltid positiv i omklädningsrummet och bra
driv på träningarna.”
Spelarna som har spelat fler än 100 matcher i seriespel och som uppmärksammades för det:
Anna Angantyr, 101
Oskar Svensson, 132
Clas Boström, 140
Rasmus Plan, 252
Jeppe Hjelm, 265
Jesper Nywertz, 162
Ludde Bjernulf, 154